ای‌کاش مغز نقشه‌ای برای قلب می‌داشت؟!

این عکس را از اینجا پیدا کرده‌ام. گویا ورودی یک کلیسا است. نمی‌دانم کجا. نوشته روی دیوار می‌گوید: “ای‌کاش که مغز من نقشه‌ای می‌داشت که به من بگوید که قلبم کجا برود.”

در نگاه اول نوشته به نظرم جالب آمد ولی بعد که فکرش را کردم دیدم که ترجمه این آرزو برای مغز یعنی اینکه نیمکره چپ برای نیمکره راست دستور کار صادر کند و نقشه بکشد. این یعنی اینکه دنیا پر شود از آدم‌هایی که فقط با منطق‌شان حرکت می‌کنند و این یعنی اینکه بی‌خیالِ هنر و احساسات و عشق و خلاقیت! من اگر بودم این نوشته را پاک می‌کردم و با همان اصطلاحات قلب و مغز که همه با آن بهتر آشنا هستند، می‌نوشتم: “ای‌کاش موتور محرکه‌ام قلب ولی هدایت فرمان با مغزم می‌بود.”

source:http://avayemoj.com

پاسخی بگذارید

