با سولاریوم برنزه شویم یا نور خورشید؟!

با  سولاریوم برنزه شویم یا نور خورشید؟! %دستگاه‌های سولاریوم معمولا از اشعات UVA استفاده می‌کنند که بسیار کمتر از نور آفتاب موجب سوختگی پوست می‌شوند اما نباید گول تبلیغات را بخورید. این اشعات UVA موجب تخریبات پوستی می‌شود که می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند. اشعات UVA طو‌ل‌موج بلندتری دارند و به لایه‌های عمیق‌تر پوست اثر می‌گذارند به همین دلیل موجب چروک شدن زودرس پوست می‌شوند.

با  سولاریوم برنزه شویم یا نور خورشید؟! %

اگر دوست دارید پوستتان را کمی‌تیره‌تر کنید، بهتر است از برنزکننده‌هایی غیر از نور خورشید و سولاریوم استفاده کنید که به صورت کرم و ژل در بیشتر داروخانه‌ها موجود هستند. بعضی از این کرمها هفتگی هستند و به روز پوست را تیره تر می‌کنند و با عنوان روزهای هفته مصرف می‌شوند تا شما را به رنگ دلخواه پوستتان برسانند .حسن این کرم و ژلها این است که تا ۱۵ تا یک ماه پوستتان را تیره نگه داشته و در صورت خسته شدن و یا پشیمانی پس از این مدت رنگ پوستتان به حالت اول برخواهد گشت.
توصیه می‌شود اگر تصمیم به برنزه شدن با نور آفتاب را گرفتید حتما قبل از رفتن به ساحل و دریا یا زمانی که مدت زیادی را می‌خواهید خارج از منزل و زیرنور  آفتاب باشید، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرده و هر یک تا دو ساعت آن را تجدید کنید.
منبع: سایت بروبچ

بیان دیدگاه