برخورد با افراد اعصاب خورد کن

ما همواره با افرادی در زندگی مواجه می باشیم کـه درک کردن و مصاحبت با آنها تا حدودی دشوار است.ایـنـگـونـهافراد که از دید ما ممکن است غیر عادی بـه نظر آیـنـد، در همه جا وجود دارند و ما مجبوریم که به نوعی با آنها کنار بیاییم.
در زیر به برخی از خصوصیات این افراد اشاره میکنیم:
1- آدم فضول:
به زندگی همه سرک میکشد – مانند یک نـگهـبـان سمج در امور دیگران مداخله می کند – شایـعـه پراکنی میکند.
2- همیشه مخالفت کننده:
سـلـطه جـو – پرخاشگر – قلدر – با همه چـیـز در ضـدیـت میباشد.
3- مردد:
عـدم صـراحـت – تـصـمـیـم گـیری را به تعویق می اندازد – مـسـایـل را نـادیـده میگیرد.
4- همیشه شاکی:
مدام شکوه و گلایه کرده اما هیچ کار مثبتی انجام نمیدهد.
5- بدبین:
منفی باف – منتقد – همیشه میگوید:این کار عملی نیست.
6- تـنبل:
تـرسو است و از ریسک کردن واهمه دارد – بـی روح وخسته کننده اسـت – در برابر تغییر و تحول مقاومت می کند.
7- عقل کل:
مصمم و رقابت جو – تحمیل کننده و از خود راضی – دیگران را احمق فرض میکند.
8- تظاهر به خوبی:
نـیـاز مـبرمی به توجه و مورد پذیرش قرار گرفـتـن از سوی دیگران دارد – در تنهایی فرد کاملا متفاوتی است – مقابل دیگران تظاهر به نجابت میکند.
9- فضایی:
در دنیای خودش زندگی می کند – به مـحرک هـای مـعمولی واکنش نشان نمیدهد -متفاوت با دیگران – نا امید کننده.
10- انفجاری:
غیر قابل پیشبینی – فریاد میکشد و دیگران را مرعوب کرده و ایجاد تنش میکند – بی احساس – عصبی و بدون کنترل.
11- سوء استفاده گر:
دیگران را برای رسیدن به اهدافش فریب میدهد – از مسئولیت طفره میرود – با القاء احساس گناه، دیگران را متقاعد میسازد.
12- زیاد گریه کن:
تـمایـل بـه گـریه و اخم – با بدخلقی، دمدمی مزاجی و بـر انگیختن احساس ترحم دیگران را کنترل می کند – یا با سکـوت طـولانی مـدت بـه مـقـصـود خـود میرسد – بی مسئولیت و زودرنج میباشد – مانند کودکان رفتار میکند.
13- قربانی شده:
منفی ترین نگرش را به زندگی دارد – تمایل به دامن زدن به زیانها، بلاها و مشکلاتش دارد – احساسات منفی بسیار را به دوش میکشد.
14- طعنه زن:
هـمیشه دیگران را تمـسخر کـرده و با سـخـنان نـیـشدار و طـعـنـه آمـیـز دیگران را تحقیر میکند.
اکنون برای مقابله با افراد مذکور از راهکارهای ذیل بهره ببرید:
روشهای برخورد با افراد مخل اعصاب
1- اعتماد بنفس خود را از دست ندهید.
2- به خاطر داشته باشید که واکنش شدید تنها کارها را بغرنج تر و وخیم تر میکند.
3- انتظارات واقع بینانه داشته باشید. کاری از فرد نخواهید که قادر به انجامش نباشد.
4- از تـغییر دادن فرد خودداری ورزید. بپذیرید که قادر به تغییر دادن وی نمی بـاشـیـد امـا می توانید واکنش خود را نسبت به رفتار وی تغییر دهید.
5- اجـازه نـدهیـد شـما را بـازی دهـد. مـمـکن است با بـرانـگیـخـتـن احـساس گـنـاه و یا مسئولیت از شما سوء استفاده کند. از بازیهای احساسی وی بر حذر باشید.
6- خود را برده او نکنید. با خود صادق باشید و بیاموزید که چگونه » نه» بگویید.
7- روحـیـه و رویـه منـاسب خـود را حـفظ کنید. حفظ آبرو و اعـتـبار از دشـوارتـریـن کـارهـا می باشد. اجازه ندهید خشم، نفرت و تلخکامی ریشه بدوانند.
8- بی درنگ با فرد مقابله کنید. با به تعویق انداختن مقابله با فرد، تنها مسئله را وخیم تر میگردانید.
9- رحم و شفقت جوانمردانه ای را از خود نشان دهید. اما برای مقابله با دیگران باید به نکات زیر نیز توجه کافی مبذول دارید:
1- مقابله شما در خلوت و خصوصی باشد نه در انظار عمومی.
2- به محض برخورد نامناسب با فرد مقابله کنید. مقابله را به تاخیر نیندازید.
3- تنها در مورد یک موضوع در آن واحد بحث و گفتگو کنید.
4- هنگامی که نظر خود را بیان کردید دیگر آن را مرتبا تکرار نکنید.
5- تنها به رفتار فرد اشاره کنید نه خود فرد.
6- از طعنه زدن بپرهیزید.
7- از بکارگیری واژه های»همیشه» و «هیچ وقت» بپرهیزید.
8- انتقاد خود را در قالب پیشنهاد و یا پرسش مطرح سازید.
9- از آنکه با فرد مقابله کرده اید پوزش نخواهید.
10- تعریف و تمجید را فراموش نکنید.

این نوشته در عمومی فرستاده شده.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s